Friday, May 05, 2006

Conference on democracy in the muslim world

A friend just sent me this link advertising a conference held at the Center of Study of Islam and Democracy about democratization in the muslim world. Before looking at the program, try to guess which personality from the arab world has been awarded the title of Muslim Democrat of the Year, and is going to be the keynote speaker tonight. (BTW: I wonder which year they are talking about ?) To me, the choice was a bit of a surprise. But I have to admit that I don't know much about the guy to be able to make a judgement.

5 comments:

Reda said...

Le moins qu'on puisse dire c'est que surprenant. J'ai l'impression qu'il y aq une grande peur ki commence à s'installer au Maroc concernant ce parti. Qui vivra verra !

BV said...

so who is it>

BV said...

safi,je sais: saadeddine el othmani :)) mais il parait ke la conference etait naze... :p

Karim said...

Reda,

"J'ai l'impression qu'il y aq une grande peur ki commence à s'installer au Maroc concernant ce parti."

Ce que tu dis a l'air d'etre vrai. C'est un peu dans l'air du temps, aussi bien chez nous qu'en Occident, de faire peur aux gens au lieu de les faire reflechir.

BV,

"mais il parait ke la conference etait naze... :p"

Ah bon ? Si tu as lu qlq chose la dessus, je suis interesse...

slix said...

wow...surprenant, le tire de démocrate de l'année quoique je n'ai entendu que du bien de l'homme...que ce soit de ses amis ou ennemis...mais en y réflechissant un peu son parti est le seul a respecter certaines régles de bases ex. pas d'absenteisme au parlement sinon pénalité sur le salaire.